fbpx


Vacature Concern Controller

Salaris:

€80.000 - €95.000

Locatie:

Wageningen & Veenendaal, Gelderland, Utrecht

Functiegroep:

Audit Tax & Treasury

Aantal uren:

36

Datum:

09-09-2024

Non for Profit 36 HBO – Bachelor Medior Werken vanuit je hart typeert jou. Je bent sensitief, betrokken en zoekt verbinding. Je heb snel door wat er speelt binnen het team én de organisatie. Je bent iemand die knopen doorhakt en prioriteiten stelt waarbij je oog houdt voor maatwerk. En als het moet stel je duidelijk grenzen en communiceer je hier helder over. Je bent een sociale verbinder, maar ook een sparringpartner, coach en/of adviseur. 

Netwerken is voor jou een tweede natuur en je zoekt actief de samenwerking op met externe partners, zoals onze externe accountant. Je behoudt het overzicht en kan gemakkelijk schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau. Kortom: we zoeken iemand die verder kijkt dan alleen cijfers en resultaten en ook oog heeft voor onze maatschappelijke opgave.

• HBO+/WO werk- en denkniveau; 
• Minimaal 7-10 jaar relevante werkervaring (controlling);
• Ervaring binnen de woningcorporatie (o.a. als Concern- of business controller) is een pre.
Staan 2024-09-09
Solliciteer

Ben jij een stevige gesprekspartner richting directie en management? Krijg jij er energie van om bij twee maatschappelijke organisaties werkzaam te zijn? Voor Veenvesters (Veenendaal) en de Woningstichting (Wageningen) ben ik op zoek naar een Concern Controller die beide organisaties met een frisse blik naar elkaar laat kijken. Interesse? Lees snel verder!

Functie omschrijving Concern Controller

Als Concern Controller heb je een uitdagende positie bij twee organisaties die volop in beweging zijn. In jouw rol als Concern Controller ben je enerzijds werkzaam bij Veenvesters en anderzijds bij de Woningstichting. Je hebt in beide organisaties een onafhankelijke rol (‘Third line’, in het ‘Three lines of defence’-model), waar jij de focus legt op verbinding en doorontwikkeling van de organisaties richting de toekomst met complexe vraagstukken zoals verduurzaming en nieuwbouwontwikkeling. Hierbij behoud je de synergie tussen strategie, beleid en uitvoering. Je toetst de betrouwbaarheid van de (processen binnen de) bedrijfsvoering en ondersteunt het management. Je werkt graag resultaat- en oplossingsgericht. Je begeeft je soepel en met gevoel voor verhoudingen door de gehele organisatie en bent goed in staat om hierop te reflecteren. Je bent in deze functie dé verbindende schakel en zoekt de samenwerking op binnen de twee corporaties. Je neemt vanuit een adviserende/controlerende rol deel aan het MT-overleg en je agendeert zelf onderwerpen. Je bewaakt de voortgang van de realisatie van de ondernemingsdoelstellingen. Uiteraard heb je een zuivere rol en directe lijn richting RvC en haar commissies, specifiek de AC.

Taken en verantwoordelijkheden:
  • Adviseer en ondersteun je het bestuur en management over de beheersing van de risico’s verbonden aan de realisering van de doelstellingen en bijbehorende KPI’s; 
  • Draag je bij aan goede besluitvorming door het stellen van kritische vragen en ben je aanwezig bij MT-vergaderingen, RvC en auditcommissie; 
  • Geef je ongevraagd en gevraagd advies aan het bestuur en de RvC waarbij je als businesspartner fungeert die indien nodig een tegengeluid kan geven; 
  • Toets je de kwaliteit en integraliteit van de besluitvorming en implementatie en doe je verbetervoorstellen;
  • Ben je verantwoordelijk voor risicomanagement en geef je een risicogerichte analyse van processen en thema’s;
  • Voer je derdelijns controles uit op samenspel tussen eerste en tweede lijn met toetsing en advies voor verbetering;
  • Houd je toezicht op en geef je advies over bedrijfsprocessen en AO-IC;
  • Toets je project- en beleidsvoorstellen aan de koers van de organisatie;
  • Zie je toe op de governance: Is er sprake van goed bestuur en wordt wet- en regelgeving goed nageleefd? En zijn hier voldoende checks op?

Functie eisen

Werken vanuit je hart typeert jou. Je bent sensitief, betrokken en zoekt verbinding. Je heb snel door wat er speelt binnen het team én de organisatie. Je bent iemand die knopen doorhakt en prioriteiten stelt waarbij je oog houdt voor maatwerk. En als het moet stel je duidelijk grenzen en communiceer je hier helder over. Je bent een sociale verbinder, maar ook een sparringpartner, coach en/of adviseur. 

Netwerken is voor jou een tweede natuur en je zoekt actief de samenwerking op met externe partners, zoals onze externe accountant. Je behoudt het overzicht en kan gemakkelijk schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau. Kortom: we zoeken iemand die verder kijkt dan alleen cijfers en resultaten en ook oog heeft voor onze maatschappelijke opgave.

• HBO+/WO werk- en denkniveau; 
• Minimaal 7-10 jaar relevante werkervaring (controlling);
• Ervaring binnen de woningcorporatie (o.a. als Concern- of business controller) is een pre.

Bedrijfsprofiel

Veenvesters

We bevinden ons in een mooi gebied centraal in Nederland, gelegen in de kenmerkende Foodvalley regio. We handelen vanuit ons motto ‘Mensen Wonen Samen’. Want hoewel Veenendaal een dorps karakter kent, onderhouden we in deze regio in vergelijking met andere corporaties veel flats en hoogbouw, waarin prettig leven met en voor elkaar nog belangrijker is. 
Ons team bestaat uit bijna 100 medewerkers, talentvolle en ervaren specialisten die hard werken goed weten af te wisselen met gezelligheid. We hebben een frisse en open werkomgeving die van alle gemakken is voorzien en ons hierbij uitstekend ondersteunt.

Verbonden met Veenendaal
Veenvesters is toegewijd aan Veenendaal. We zijn sterk verbonden met Veenendaal, weten goed wat er leeft in de wijken en buurten en hebben oog voor de volkshuisvestelijke opgaven in de regio Foodvalley. Waar dat meerwaarde oplevert, werken we samen met collega-corporaties.

Mens centraal
De mens staat centraal bij Veenvesters. Onze medewerkers kennen hun klanten en we zijn goed betrokken bij de Veenendaalse (wijk- en zorg-)netwerken. We hebben aandacht voor de verschillende doelgroepen in Veenendaal: van starters tot senioren, van mensen met een zorgvraag tot statushouders.

De Woningstichting

Met meer dan 5.000 woningen en 700 andere verhuureenheden is de Woningstichting de grootste verhuurder van Wageningen. Daarmee dragen we ook een grote verantwoordelijkheid voor de leefbaarheid in deze regio. Een vernieuwende toekomstgerichte visie in het realiseren van prettig, duurzaam én betaalbaar wonen is het sterke gezamenlijke verantwoordelijkheidsgevoel dat we binnen onze organisatie uitademen in de missie: ‘Samen thuis in de buurt’. In een diverse en dynamische omgeving waar stad en natuur, maar ook jong en oud meer dan waar dan ook in Nederland samengaan, doen wij ook niets liever dan elke dag opnieuw streven naar de meest prettige manier van wonen voor iedereen. Het ‘wij-gevoel’ overheerst hier sterk. Niet alleen binnen de organisatie van de Woningstichting, maar ook onder bewoners, gemeente en alle netwerkpartners. We komen graag in contact met onze bewoners en bieden een luisterend oor waar nodig.

Missie  'Samen thuis in de buurt’
Wij hebben onze missie als volgt geformuleerd: 
’Wij beheren en bouwen betaalbare en duurzame woningen voor mensen die door inkomen of andere omstandigheden moeilijk in hun huisvesting kunnen voorzien. Wij bieden een thuis voor onze bewoners in de buurt, een plek waar men prettig woont. Dit doen we samen met bewoners, gemeente en netwerkpartners. Wij werken op een transparante, maatschappelijk en financieel verantwoorde manier'.

Arbeidsvoorwaarden

  • Salaris: €80.000 - €95.000 o.b.v. 36u (optioneel 28u-32u of 36u);
  • Een dienstverband voor onbepaalde tijd van 28 uur per week bij één werkgever: de Woningstichting. Je werkt 12 uur voor de Woningstichting en 16 uur per week voor Veenvesters.
  • 218,6 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • 2% eindejaarsuitkering;
  • Uitstekende pensioenregeling bij SPW;
  • Mogelijkheid tot hybride werken;
  • Volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden met een persoonlijk budget.

Consultant

Contactpersoon:

Neal Hoogervorst

Telefoonnummer:

+31 0624223252

E-mailadres:

Stel je vraag Solliciteer

Gerelateerde vacatures

Manager Reporting

Manager Reporting

Voor Lieven de Key zijn wij op zoek naar een nieuwe Manager Reporting om interne en externe rapportage te overzien, een team te leiden en bij te dragen aan de organisatiedoelen. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging in een dynamische omgeving waar jij je bijdrage kan leveren aan de stad Amsterdam? Solliciteer dan nu!


Vacature bekijken